Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wopi

ta diskuze pod článkem je děsivá

když člověk vidí, kolik lidí je schopno ohajovat symboly zločinů ;-O

+2/0
4.3.2012 13:46

hafusak2

Re: ta diskuze pod článkem je děsivá

V celé diskusi je nikdo neobhajuje - jen jim nepřikládá nějakou větší důležitost než skutečně mají, tj. nulovou.

0/0
4.3.2012 15:26

kaktusak

Re: ta diskuze pod článkem je děsivá

O žádných symbolech zločinů nebyla řeč.

0/0
4.3.2012 23:55

marx

To

jsou problémy. V tomto státě jsou jiné a hlavně důležitější problémy  , než nějake symboly. I v Afganistanu talibán likvidoval symboly a historicke památky. Lidi však se už  vzbuďte a začněte se chovat jako svépravni. Ještě ty symboly budete potřebovat o to se postara vládnouci garnitůra této republiky.[>-]

+2/0
4.3.2012 12:27

Lord Havelock Vetinari

Lidé mají

asi větší strach ze symbolů, než z režimu, který jim postupně odebírá svobodu a okrádá je o finance, které se následně rozhází v pochybných zakázkách, aby si politici udrželi životní úroveň a mohli se vytahovat nad jinýma. Hákový kříž ani srp s kladivem totalitní režim zpět nepřivolají- důležité je jen to, aby lidé věděli, co ty symboly v historii znamenaly (obzvlášť v případě hákového kříže, který byl nacistickou ideologií jen zneužit) a nejjednodušší a nejlevnější řešení by bylo ten obraz prostě škrtnout červenou barvou a pod to připsat ten citát o opakování historie.

+2/0
4.3.2012 11:40

kelner

Zkuste se zamyslet

Pokud by komunisté uvažovali jako Vy, nezbyl by zde ani jeden kostel. Byli o trochu velkorysejšt, takže občas někde něco zbylo. Naštěstí zde komunisté už nevládnou jinak se obávám, že byste stejně zásadově kulaky neposílal do kriminálu, ale na místě střílel. Považuji za nesmysl likvidovat něco jen kvůli tomu, že je na tom hákový kříž nebo srp a kladivo.

+2/0
4.3.2012 11:28

kaktusak

Dokonce i současný režim musel uznat,

že komunismus a nacismus není totéž. I v sousedním Německu jsou nacisté zakázáni, zatímco komunisté pracují legálně.

Není pravda, že by symbol srpu a kladiva ukazoval na totalitní ideologii. Nejvíc mrtvých má za sebou, jak známo, "demokratický" kapitalismus. Dokonce "demokrati" podporovali zmiňované excesy v Číně a Kambodži, zatímco skuteční komunisté proti nim protestovali a málem i šli do války.

+1/0
4.3.2012 11:23

certik_bertik

když

dáte 3 miliony na novou fasádu, tak to zkuste navrhnout

0/0
4.3.2012 11:20

jafava

Ta mozaika sice sama za nic nemůže, ale bylo by vhodné

ji zakrýt. Pravdou je, kdyby tam byla svastika, byla by jistojistě okamžitě odstraněna bez ohledu na výši nákladů na opravu fasády. Strýček Joe by byl mezi prvními, koho by tento symbol na veřejnosti pobuřoval. Je však věcí semilských občanů, aby zvážili, co s tím. Možná by vlastník budovy mohl situaci řešit sám, vždyť na jeho budově jsou symboly totalitního režimu, s tím ji koupil; kdyby tam byl hákový kříž, už by ho jistě někdo udal a policie by se mohla přetrhnout, aby toho propagování nacismu zanechal. Ale jsme v Česku ... :-(

+1/0
4.3.2012 11:15

dakram1

Pokud nemám...

Pokud nemám urážet, tak to musím napsat jinak: dotyčný pan učitel má asi IQ tykve,.velice se divím, že tu školu udělal,ale protože nevím jakou, tak se ani nedivím,protože nevím, jaký předmět vyučuje, tak pouze lituji ty děti, které vyučujeA závěrem: když mu vadí komunistická mozaika a chválí Mašíni,tak zdali si stačil všimnou svých chudých sousedů:ať rodin s dětmi či důchodců a co dobrého pro ně udělal.Kritizovat umí každý,pracovat již ne,pro mne je pan učitel duševní mrzák

+2/0
4.3.2012 11:03

petrik1960

Re: Pokud nemám...

za to vy jste se projevil jako pravý stalinista !

+2/0
4.3.2012 11:33

semelik

chybí tam už jenom pozdrav: ČEST PRÁCI, SOUDRUZI !

+2/0
4.3.2012 11:36

strycek-Joe spol. s r.o.

Jakmile bude pan učitel Loukota Kalouskem propuštěn

, bude se moci přihlásit na pracák, a zde, v rámci veřejně prospěšných prací vyfasuje štafle, kýbl a kladívko a bude moci začít režimu nepohodlnou mozaiku osekávat. Zde, za cca 50% předchozího platu pak pan ex-učitel pochopí, co dalo práce takovou uměleckou mozaiku vymyslet, naprojektovat a vytvořit. Jedině tak bude možné současné nekvalifikované učitele, kteří nemají ponětí o tvrdé, manuální práci, která vytváří hodnoty, dovzdělat a vybavit praktickými zkušenostmu do života R^

+3/0
4.3.2012 10:55

Ottis300

Re: Jakmile bude pan učitel Loukota Kalouskem propuštěn

To fakt dalo práci vymyslet a na projektovat? Ten vytvarník se asi zapotil. Takových děl bylo po republice 64 do kopy, ale x 64.

0/0
4.3.2012 22:43

Astaroth

totalitni symboly?

To tam je mozaika s dollarem a F16?

+1/0
4.3.2012 10:54

hafusak2

Jsem přesvědčen o tom,

že naprostá většina obrazoborců jsou lidé sužovaní nějakým komplexem, kteří se snaží nějak zviditelnit aby se dostali ze svých depresivních stavů. Chytré nápady nemají a tak se vyžívají na minulosti, protože tam nehrozí nebezpečí nějakých střetů, ani není potřeba nic obhajovat - pár frází k tomu docela stačí.

Ta mozaika v Semilech není jediná v ČR, ale normální lidé kolem nich procházejí bez povšimnutí, úplně stejně jako kolem reklamy na dávno nevyráběné zboží. Ta doba tady jednou byla, s tím už dnes nikdo nic neudělá. Nelze ji vymazat z dějin. A bojovat proti ní? Mnohem hrdinštější je bojovat proti nešvarům dnešní doby, protože tady už narazit jde a navíc to vyžaduje i myšlení jiné nežli to mediálně presentované.

Naši předkové nebyli tak pitomí. Tady na královéhradecku jsou stovky pomníků na památku prohrané bitvy v r. 1866. Na všech je rakouský orel a další symboly monarchie. Nikdo přitom po r. 1918 tyto pomníky neboural, neničil ani proti nim neměl hysterické výlevy v novinách.

+6/0
4.3.2012 10:40

jsoud

Re: Jsem přesvědčen o tom,

Máte správný pohled na věc. Autor se pouze potatil. I v době mezi r. 1948 - 1989 byli mezi námi stejní bořitelé i hodnotnějších uměleckým děl. Nemohu sice posoudit uměleckou hodnotu kritizované mozaiky, ale jeví se mi ta iniciativa na úrovni maloměšťáctví. Je to docela parodie. Nyní jsou sochy Gottwaldů uloženy kdesi v ústraní a až opět zvítězí komunisté, tak se budou Masarykové a jiné tzv. nevhodné symboly stěhovat na jejich místo. Co pak bude hlásat autor? :-)

+1/0
4.3.2012 11:30

jsoud

Re: Jsem přesvědčen o tom,

A ještě jeden dovětek: Ten tzv. reálný socialismus přece nedeformovali nějací imaginární komunisté, ale byli to lidé z masa a kostí, kteří zde stále žijí. Tak se při uskutečńování politiky uplatňovaly jejich znalosti a někdy i zkušenosti. Tedy za chyby nemůže Marx a další ideologové za něž se schovávali naši otcové, když deformovali jeho myšlenky v praxi.

Ostatně i dnes se i politici z tzv. vyspělejších zemí pokouší o nemožné. Například zavádění demokracie v Afghánistánu je toho jasným důkazem. Nelze přece přeskočit jednoduše z kmenového zřízení do 21. století v USA.

+1/0
4.3.2012 11:41

hafusak2

Re: Jsem přesvědčen o tom,

Ono také jde hodně jde o to, co nejvíc dehonestovat minulost jen proto, aby ten současný velice neuspokojivý stav společnosti byl brán jako normál a každého kritika současných poměrů šlo označit za komunistu, bolševika, neschopnou a závistivou socku, která chodí s nataženou rukou a jen by brala cizí majetek. Vnutit názor, že na prvním místě v životě musí být hromadění majetku lhostejnojakým způsobem, kdo má peníze je schopný, přičinlivý, úspěšný. Všichni ostatní jsou líní, neschopní, závistiví atd. Mladým, kteří minulý režim nezažili se už podařilo mozky žádoucím způsobem vyprat, bohužel. A právě takoví učitelé jako je autor článku jsou těmi nejlepšími služebníky zla.

+1/0
4.3.2012 12:31

JaromírP.

Re: Jsem přesvědčen o tom,

Naprosto s Vaším názorem souhlasímR^

0/0
4.3.2012 14:13

Ottis300

Re: Jsem přesvědčen o tom,

zato se likvidovaly celé hřbitovy po Němcích, včetně kostelů a vesnic. Co pomník americkým vojákům v Plzni nebo vlasovcům v Praze? Dalo by se jít dál a dál.

0/0
4.3.2012 22:46

furtkecal@seznam.cz

pokud s tím má blogger problém, nechť to na vlastní

náklad nechá odstranit a fasádu opravit, ale tím odstraní staré symboly, které by se měly následujícím generacím ukazovat, aby na vlastní oči viděly jak to tehdy vypadalo !! až se jim bude povídat, jak bylo všechno "špatné" :-P

+1/0
4.3.2012 10:35

strycek-Joe spol. s r.o.

Až nám budou vládnout takoví, jako Vy

Loukoto, tak budou všude oprýskané a otlučené zdi a poškozené hroby hrdinů na náměstí. Za státní peníze byste chtěl demolovat soukromý majetek ?

Nevím zda je dobře, že komunisté předali státní kasu plnou a hóóódně státního majetku, takže si zde 22 let po revoluci můžeme ještě vydržovat tolik zbytečných a nekvalifikovaných učitelů. Pravdu má Mr.Kalousek, když jich chce 20.000,- propustit (ze začátku jsem jej za to kritizoval, ale nyní vidím, že je to dobré opatření)  !!

+3/0
4.3.2012 10:32

petrik1960

karma

+2/0
4.3.2012 10:15

jan_bivoj

Čemu aktuální stav škodí?

Myslím si, že aktuální stav ničemu neškodí.

Pokud autorovi blogu nápis v Semilech osobně vadí, myslím, že mu nic nebrání

zaplatit jeho odstranění z vlastní kapsy. Případně, pokud na to sám nemá, zahájit sbírku mezi těmi, co smýšlejí obdobně.

V jedné posluchárně Právnické fakulty UK v Praze byla minimálně ještě na přelomu tisíciletí vidět pod tenkou vrstvou přemalby nacistická orlice. Možná je tam vidět dodnes, od absolvování jsem v té posluchárně nebyl. Nemám pocit, že by to někomu nějak škodilo.

+1/0
4.3.2012 10:02

petrik1960

Re: Čemu aktuální stav škodí?

vadí rozdíl náhledů na oba nejzločinněší režimy Evropy.

+5/0
4.3.2012 10:14

jan_bivoj

Re: Čemu aktuální stav škodí?

Na jakém domě se bourala fasáda kvůli odstranění hákového kříže?

Jak jsem zmiňoval, můj dojem je, že se kvůli nacistickým symbolům neodstraňuje ani vnitřní omítka na jedné stěně posluchárny, natož vnější fasáda domu.

0/0
4.3.2012 10:54

petrik1960

Re: Čemu aktuální stav škodí?

Na kterém domě je fasáda s obrovskou svastikou?

0/0
4.3.2012 11:19

jan_bivoj

Re: Čemu aktuální stav škodí?

Tak potom ale nemůžete tvrdit, že existuje rozdílný náhled, když vůbec nevíte, jestli by se kvůli svastice fasáda bourala.

0/0
4.3.2012 11:38

petrik1960

Re: Čemu aktuální stav škodí?

jdi radši na kance

0/0
4.3.2012 16:38

semelik

No a to je přesně hřebíček na hlavičku - kdyby tam nechali

tu orlici, ať jsou na zdi hned vedle klidně hvězdy se srpama a kladivama. Promězamě i se Stalinem.

0/0
4.3.2012 11:38

jan_bivoj

Re: No a to je přesně hřebíček na hlavičku - kdyby tam nechali

Ale oni jí tam (minimálně do toho roku 2000) nechali.

Jen jí přetáhli barvou, ale byla stále vidět.

0/0
4.3.2012 11:41

baloun

Máte naprostou pravdu

To, že komunisti nakonec přispěli k vítězství nad nacisty, ještě neznamená, že jsou lepší. Jsou jen jiní, a to ještě jenom v pár detailech. Ostatně nacisti byli přece nacionálními socialisty.

+3/0
4.3.2012 10:01



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.